dilluns, 13 d’abril del 2009

mentre espero l'hora del dinar

Fa uns dies vaig a un taller d'intel.ligencia emocional on ens expliquen que cal saber gestionar bé les emocions, que no és el mateix que els sentiments.
Tot passejant aquest mati he vist dalt del cel, dues cigonyes. Tant de bo triessin un lloc a prop per fer-hi el niu però no. Marxen.
I que sobre tot cal saber fer-nos les preguntes adients per tal de veure que és el que realment ens provoquen aquestes emocions i el per que.
Qui ho diria que ahir feia un dia quasi d'hivern i avui llueix el sol. Deu voler la seva mona?
El pas següent és el diàleg. Diàleg amb nosaltres mateixos i amb els altres. Entendre'ns primer nosaltres i el que ens provoquen les emocions i segur que així entendrem també als altres i les seves reaccions.
Arriba un sms, "que ja hem sortit i a les dues arrivarem a casa". Segur que volen que els hi faci el dinar.
Bé, no vol dir pas que estem necessàriament d'acord amb ells però si més no, aconseguirem la capacitat de posar-nos en el seu lloc.
Hauríeu de veure el meu gos, ben espaterrat prenent el sol.
Parlem sobre tot de ser capaços de mirar en el nostre interior. No és cosa fàcil, menys amb el ritme de vida que porta la majoria de la gent.
Ja és gran, també pateix de l'esquena, dia a dia li costa més moure les potes del darrera. Suposo que aviat hauré de prendre una decisió.
Però sobre tot, i torno a comentar, és molt important que amb el diàleg siguem capaços d'entendre i fer-nos entendre. I serem llavors capaços que el que no ens agrada surti a la llum aviat. Només així no deixarem que se'ns faci malbé dins nostre i tot serà més senzill.
Ara penso, sort que vaig guardar sèpia amb carxofa, crec que n'hi haurà per tres, sinó que suquin pa.
No, no és fàcil tot això. Pensar que és el que provoca les meves emocions, sobre tot aquelles que em fan mal, que poder em fan reaccionar de forma impulsiva i deixen un mal regust en la meva ànima.
Tinc vi blanc a la nevera, hi poso també una ampolla de cava. Els hi agrada.
Dons bé ara em pregunto dons, per què em vaig sentir malament quan van rebutjar una cosa que vaig fer amb il.lusió, sense esperar res a canvi, simplement per que sóc així i no busco res mes?
Trec el pa del congelador, serà més bo si no passa pel microones.
Dons per que crec que aquest gest no va agradar a la persona a qui anava dirigit. I us ben asseguro que no hi havia segones ni terceres intencions. Ah les intencions i allò que creiem que amaguen darrera les nostres accions! Dona per un altre escrit!
El Sant Jordi de l'any passat vaig comprar dos llibres per a dos desconeguts, prèvia consulta. Un de seguida em va donar una adreça on li podia fer arribar el llibre i ho va agrair, quedant gratament sorprès que una catalana desconeguda tingués un gest semblant. L'altre? Bé, el llibre encara està embolicat, guardat en una lleixa de la meva petita biblioteca, a l'espera.
Un sentiment  d'agraïment, va crear en mi una emoció de rebuig que ha quedat guardada en el meu interior i que avui, he decidit compartir tot dialogant amb vosaltres.
Sí, decididament el taller em fa servei, aquesta tarda desembolicaré el llibre i li donaré un cop d'ull, tot i no ser dels que a mi m'agraden.
Aixì vaig posant ordre.

12 comentaris:

  1. Sembla molt interesant aquest taller, malgrat et confesso no creure gaire amb aixo d'educar l'inteligencia emocional. Bon dilluns de pascua.

    ResponElimina
  2. De vegades ens pot anar bé una mica d'ajuda externa, per acabar d'adreçar-nos en el camí de les emocions.
    Gràcies per aquests diàlegs de "sobretaula".
    Un petonet per a tu!
    ;)

    ResponElimina
  3. Mª Mercè
    es que es molt dificil "gestionar" els nostres sentiments, per que tot anes be caldria que tothom estigues educat emocionalment.
    Que en farem nosaltres de de ser emocionalment legals, quan hi han tants de lladres de sentiments, embaucadors de emocions.
    Tu donaras la ma, sensa esperar res a camvi i el que la rebi o bè et donara un rebes o directamnet et tallara el braç....
    No se....jo he optat per ser jo mateixa i se men fot el que pensint els altres, no faig mala a ningu, ni espero res de ningu..trist, potser, pro al menys se el que hi ha.
    Jolin quin rotllo...

    molts de petons i que tinguis un bon dia de Pascua

    ResponElimina
  4. Si de veritat no haguèssis esperat res a canvi no t'hauries sentit malament, com a mínim esperaves agraïment a canvi de la teva il·lusió.

    ResponElimina
  5. si a tu et va bé el taller ja és molt!

    ResponElimina
  6. Doncs sí que et fa servei el taller. Hi ha coses que semblen petits passos, però no ho són. Si és una cosa que no hem fet en un any, pels motius que sigui, i ara ens decidim a fer, per simple que sembli, segur que això vol dir alguna cosa, com a mínim un senyal de recuperació d'alguna cosa que havíem perdut. Així que estàs en el bon camí.

    ResponElimina
  7. Acabo de descobrir el teu blog. M'encanta, m'agrada com escrius. Amb el teu permís hi poso un link en el meu.

    ResponElimina
  8. De vegades va bé posar en ordre les emocions i mirar de què no et portin allà on no vols arribar.

    ResponElimina
  9. Feia dies que no et llegia un post tan positiu. Suposo que ens ha passat a tots que no ens han correspost o no hem sabut correspondre un gest de l'altra persona. Imagino que és manca d'empatia.

    I què bona la sèpia amb carxofes. Suposo que has sucat una mica de pa a la cassola per al teu gos, eh? Com es diu?

    ResponElimina
  10. Quina bona pinta que fa el taller! Em sembla que a mi també m'aniria una mica bé... però aquest diàleg és fantàstic, al teu pur estil però es nota el desig de gestionar bé les emocions... finalment ha anat bé el dinar? O això són figues d'un altre paner...

    ResponElimina
  11. El meu marit llegis el llibre La catedral del mar tots els dies aqui en BCN... Una setmana més a disfrutar, una vacanca molt meravellosa! Espero que ets bé, no comprenc com utilitzar el traductor aqui.. al hotel. em sap greu que no puc parlar que una mica, petonets!

    ResponElimina
  12. Jo sí que estic convençuda que el fet d'assistir a aquest taller t'anirà bé. Darrerament estic treballant molt en aquests temes i la veritat sóc una altra. Espero que vagis trobant el teu camí i et sentis cada cop millor. Una gran abaçada

    ResponElimina

sigueu respectuosos,gràcies.

Prova de seguretat

 Estic tenint problemes per a recuperar els meus escrits. Vaig intentant-ho Disculpeu