dissabte, 26 d’abril del 2008

Assaig de meditació (avui serà llarg, però es que cal)


Al vell que sóc gairebé no el sorprèn cap espectacle;
i tanmateix no es pot pas dir que estigui especialment trist,
només, potser, una mica decebut,com tothom,
i un xic cansat pels anys i per les xacres.
Però posem per cas, que deia l'oncle,
que es fes un lífting a la pell de l'ànima
i pagués deutes potser no contrets
als obscurs creditors dels anys difícils,
o bé que, iconoclasta, es proclamés
postulant d'un encès postmodernisme i
s'inventés paradisos exòtics: que en treuria?
Ni capgirant el món, si el pogues capgirar, no alteraria
l'ordre del temps, rigorós i conspicu,
ni estrenaria cos d'adolescent,
ni tindria de franc cap dels peatges que imposen els experts i
els poderosos.
Res de res, o tan poc que, fet i fet,
més li valdrà, si pot, d'interpretar-se
a si mateix tan dignament com pogui,
procurant això sí, que el personatge
no se li mengi gaire la persona.
I viure, tant se val, a l'inrevés de molts o de tothom,
amb la llunyana festa del cos per tota referència
i un horitzó tant singular que sembla
que porti data de caducitat.
Això i res més. I ara que torna a Andorra,
el vell que sóc encara s'entendreix
per què la tarda és un cadell que esbulla
càlidament la vida, i per què tot el que vol s'ho pot dir
amb una paraula que es repeteix, somrient, en veu baixa.

Després de tot. Miquel Martí i Pol.
Premi internacional de Poesia Laureà Mela 2002.
Edicions Proa (242)

6 comentaris:

  1. us he de confessar que, des del començament dels dies difícils, allà pel 1994, el meu estima Miquel ja habia descrit amb velles paraules els meus sentiments; els seus poemes son veritable imatge dels meus sentiments i a voltes, dels meus estats d'ànim d'aquells dies dificils.Us ho he volgut fer saber. Avui hi ha un amic que pateix. Va per ell.

    ResponElimina
  2. Gràcies pels amables comentaris que m'has deixat al blog. A vegades, quan veig el que feu vosaltres, tan erudit i seriós, em fan una mica de vergonya les meves badades. Però si serveixen per a posar una mica de bon humor i un somriure al llavis d'algú, ja em dono per ben pagat.
    Fins aviat!

    ResponElimina
  3. fora la vergonya, amunt l'atreviment, deixem el nostre dia a dia en els nostres blogs i gaudim-ne tots plegats. Gràcies a tú per fer-me somriure!!!!

    ResponElimina
  4. Menta fresca, he passat per aqui. He llegit. I em trobo incapable d'escriure res. Tornaré. Ànim!

    ResponElimina
  5. De vegades tantes paraules diuen tant i tant... Després de tot és un dels meus preferits...

    ResponElimina
  6. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina

sigueu respectuosos,gràcies.

Prova de seguretat

 Estic tenint problemes per a recuperar els meus escrits. Vaig intentant-ho Disculpeu