dimarts, 10 de febrer del 2009

pensaments

Hola, ja sóc de nou aquí.
Donar-vos les gràcies a tots els que m'heu deixat els vostres comentaris ja que m'han donat la força de saber que heu pensat en mi i això m'ajuda molt.
Que dir-vos d'aquesta malaltia tant desconeguda, la Fibromialgia.
Dons jo sé que cada persona que la té, la viu de forma diferent, però que a grans trets és força invalidant sobre tot quan et venen aquests atacs anomenats "de dolor".
Si ja sempre el cos et fa mal, et costa mantenir el pas d'una persona normal, et molesta la cadira on seus, el llit on dorms, quan tot el que feu vosaltres quotidianament, a nosaltres ens resulta veritablement dolorós i ens provoca un cansament extrem, quan assecar-te el cabell  et produeix dolor als braços, no pots pujar escales amb normalitat del mal que et fan les cames... Imagineu.
I el que porto pitjor és la incomprensió que ens envolta, de la gent, dels propis metges de diferents especialitats que haurien de vetllar pel nostre benestar, de l'organisme de la SS( quines sigles eh?) que et neguen un senzill paper on digui que tens aquesta patologia i que tant sols el demanes per poder-te apuntar a l'associació de fibromialgia del teu país.
Que dir-vos d'una patologia que fa que sovint em costi recordar la paraula que et us vull dir per fer-me entendre, que en costi recordar el vostre nom, de la que fa que m'oblidi fins i tot de consultar l'agenda que em veig obligada a dur i em perdi la visita amb el meu reumatòleg de medicina privada per que el de la SS tant sols em fa un paper amb una recepta i em diu que ja no cal que hi torni...
Estic aprenent que no sóc gandula. Jo sempre habia pensat que en tenia un punt. I es que el meu cansament i el meu dolor no es pot preveure i en funció d'ells així serà el nou dia.
No goso fer plans a curt termini, no sé com estaré demà, o com aquest darrer cop a mitja nit, el dolor s'apodera del meu cos i e deixa fora de joc per mases dies.
Tot es converteix en "massa". Massa dolor, massa pes, massa dur, massa incomprensió.
Massa de tot, massa de res...
I és que el dolor no es veu. Per això és tant difícil conviure amb "l'okupa" com jo l'anomeno. Una malaltia crònica "invisible" i gens fàci.
I si algú ens pregunta si estem deprimits, tot buscant en això la font de tots els nostres mals, jo contesto :
No hi estaries tu de deprimit en el meu lloc?"
Ara he de tornar a començar per apendre.
Aprendre a conviure amb aquest dolor i no desesperar.
Hi treballo.
El que porto pitjor és no dormir. I per això m'he de medicar. Llavors dormo tota la nit però no en gaudeixo. Em llevo com si fes 5 minuts que m'hi he posat, desesperant.
Enmig de tot aquest caos tinc sort. Sort que ja no treballo i per tant ja no em cal fer a ningú bona cara. Si no puc, no puc.
Una cosa estic intentant de no perdre, el meu sentit de l'humor i el meu somriure.
Sé que ja no tornaré a estimar, és massa feixuc, pesa massa. Qui hauria de voler compartir aquest desgavell?  Ningú. I ho entenc.
Per això us demano, no deixeu d'escriure els vostres comentaris com ho heu fet fins ara i sobre tot, sobre tot, feu-me riure.
Us ho agrairé des del fons del meu cor.

16 comentaris:

  1. Mª Mercè
    que coi ens has d'agrair, bleda. Si som nosaltres que tenim l'inmensa sort de poder comptar amb tu.
    Sempre tens aquell toc ironic i de mala llet que a molts ens va de perlas, dius las cosas sensa embuts i aixo et fa unica, saps posar un sonriure quan cal, i dir las paraulas justas en el moment precis.
    Nosaltres et tenim que agrair que ens donis tot aixo.
    I l'amor, jajajajaja, qui no sapiga veure tot el que ets, es que es un babau, i no et mereix(de totes maneras no tenquis portes i finestras, cal posar-li faciñ a vegadas).
    petonicos, reina i quan el dolor no et deixi, xiula, ben fort.

    ResponElimina
  2. Potser ja els coneixes, però hi ha un bloc de ciència prou interessant i no fa gaire parlaven de la fibromiàlgia.

    Et deixo aquí l'enllaç´:
    http://aixidesimpleaixidenatural.blogspot.com/2009/02/inflamacio-reparacio-de-fibres.html

    ResponElimina
  3. YouTube - Reakcje zwierząt na pocztę

    No és la meva reacció al teu post!
    Això és una temptativa de fer-te riure com has volgut:-D
    Espero que et sentiràs millor aviat.
    Perdo la teva música bonica.
    Trobes sempre alguna cosa bonica que em fa feliç!
    Com has vist el meu esperit depressiu i maniàtic troba només cançons tristes.
    M'ajudes i t'ajudo, si us plau, junts! Salutacions des d'Hèlsinki

    ResponElimina
  4. Em sap molt de greu, que tinguis aquests dolors ojala inventesin alguna cosa per gaurils. aqui et deixo una cosa que penjare dema a veure si et fa al menys somriure.
    http://www.youtube.com/watch?v=xdoUSoNfEzo

    ResponElimina
  5. Si que em sap greu que t'hagis de trobar així. Però sobretot com molt bé dius, no perdis mai el somriure que n'és la més gran de totes les medecines. No ens has de donar les gràcies de res, sóm nosaltres qui te les donem a tu !
    Per ser aquí, per ser forta, per tenir empenta, per ser única i per saber tirant endavant de ben segur !
    :)

    ResponElimina
  6. Bona nit Menta, ja veus q tb vaig de nit...lo qual vol dir q tampoc dormo, q tampoc descanso i q barrino molt en les hores llargues de nit, xo a vegades en surten grans projectes i coses,d'aquestes hores.
    He vist en el teu post que pensaves q amb el teu problema ningú voldria compartir "aquest desgavell"...Menta no abandonis, de desgabells, jo en soc una diplomada i ara lo únic q busco és la meva tranquilitat, amb dolor a vegades cert, xo tot i així detallets molt petits de la vida diària, q quan estem malament ni els veiem, ni els volem veure...NO COMPARO LA TEVA MALALTIA AMB EL MEU ESTAT DEPRIMIT I CONSTANT, sense cap ànim de continuar endavant...xo em va arribar un punt q havia de pendre una decisió, continuar, treballant en mi, x mi, i pels meus, o plegar!
    En aquestes van començar a haver knvis a la meva vida, neteja en dic jo: persones q no aporten res, fora! persones q et xuclen la poca energia q tens: fora i aixi he anat fet un cami, més les meves rutines i esforços. Han aparegut, miraculosament, altres persones q sns tu demanar t'han estat al costat, pel simple fet q coneixen el dolor, el dolor d'ànima q tens i altres persones q et fan costat en detalls infims. Em van fer replantejar la meva intenció molt meditada i calculada d'abandonar definitivament.
    Per tant, tu no pots, ni molt menys xq ets més forta q jo rendir-te. Ja sé q és molt fàcil receptar, creu-me. Tothom en sap molt. Només espero no haver-me passat amb els meus comentaris, ni haver entrat massa a fons en detalls dolorosos, xo tingues clar una cosa, la vida ens és regalada, x tant sigui com sigui s'ha de VIURE.
    Una supervivent...i de molts naufragis!
    anit menta,
    annna
    :)

    ResponElimina
  7. Els meus desitjos perv que avui et trobiis be i tinguis un molt bon dia.Una abraçada.

    ResponElimina
  8. Les malalties de dolor crònic s'entenen molt poc per aquells que no les pateixen, espero que aquesta situació canviarà amb el temps, perquè hi ha moltes persones com tu que pateixen i no els fan cas. Des d'aquí et dono el meu suport, i ja veus que no sóc l'únic. No perdis el sentit de l'humor, i avui potser no, però ja anirem rient tots plegats.

    ResponElimina
  9. Aquesta mena de malalties, s'entenen poc perquè als que estan bé els costa tant d'imaginar. A no ser que puguis veure-ho de molt a prop. Ja va essent hora que tinguin cura de vosaltres. Crec que el sentit de l'humor tal com dius pot alleugerir petits moments.Conserva'l, és un tresor.

    Ara he tornat a penjar el post de les vfotos de la casa de l'heura de Girona, amb la teva afegida. Gràcies!

    ResponElimina
  10. Tinc una amiga amb la mateixa malaltia, per tant sé prou bé què significa, sobretot la incomprensió de la gent que ho desconeix, jo veient-li la cara ja sé com pateix.
    No estas sola, tindras el nostre acompanyament, encara que sigui virtual.
    I m'agradaria fer-te riure, però saps, no en sé gaire. Em costa molt quan m'ho demanen, en canvi, quan em surt espontani tothom riu i jo mateix em sorprenc de la meva ocurrència.

    ResponElimina
  11. Ànims Menteta. Potser físicament tens desgavells que no podem imaginar, però mentalment endevino una dona que val molt la pena en els teus textos.

    I vull llegir que has tornat a anar a un concert :-)

    Un petó.

    ResponElimina
  12. No ha de ser gens fàcil, gens ni mica. Primer de tot cal començar per acceptar el que passa, com aquell qui va coix. Jo tinc una altra malaltia d'aquestes "invisibles", i crec que costi el que costi, cal començar per l'acceptació: a mi em passa això. Què hi puc fer? A partir d'aquí es generen algunes alternatives, de vegades poques, però n'hi ha. Cal lluitar, això sempre, però sense perdre de vista les limitacions que tenim. Cadascú és feble per alguna banda, qui no té dolor no pot sortir al carrer, i qui no plora li falta un braç.

    Et desitjo molta força per avançar, perquè una cosa és tenir una limitació, i l'altra ben diferent és no seguir caminant. Endavant!

    ResponElimina
  13. Força, ànims, abraçades curatives, petons a dojo, estimada, cuida't els bons moments i vola si convé dopada els mals moments, som al teu costat!

    ResponElimina
  14. No sé què dir. El sofriment es dificil de portar.
    Jo insiteixo amb allò de la sauna, el ioga, la meditació, el reiki... Aquestes teràpies alternatives que tendeixen a fer-te estar bé amb tu mateixa.

    ResponElimina
  15. Hola menta em sap greu que pateixis tot aquest dolor i t'entenc. A la meva mare no li han diagnosticat però té molts dels teus símptomes... i és dur. Però ella sap que té el meu recolzament i el de tots el que estem a la seva vora. Igual que tú pots contar amb el meu.
    Molts petons i somriu!

    ResponElimina

sigueu respectuosos,gràcies.

Prova de seguretat

 Estic tenint problemes per a recuperar els meus escrits. Vaig intentant-ho Disculpeu