dimecres, 10 de setembre del 2008

Tots nosaltres en som protagonistes



I PER SUPOSAT!

LA NOSTRA PARLA (clic)



HIMNE A LA NOSTRA PARLA
(Àngel Guimerà)

Catalunya i València,
Mallorca i Rosselló,
les branques són d'un arbre
que al món no té parió.

Són d'una pàtria sola
des de la creació.
La nostra parla és una
i és un nostre braó.

Tenim un mar que és nostre
que el mar ningú ens el pren,
La terra, quina toia,
avui i eternament!

El sol ens besa l'ànima
i ens fa la sang bullent.
Primer surt per nosaltres,
després se'n va a ponent.

Nobles i grans com fórem
els món ens hi veurà.
Volem records d'enrera,
més endavant marxar.

On són les races lliures
la nostra hi anirà
i al poble que badalli,
el nostre esclafarà.

Germans de Catalunya,
germans del Rosselló,
de València i Mallorca,
som terra de saó.

Un temps amb sang regada,
demà, no ho sabem, no!
Cridem en nostra parla:
Visca nostra nació!



Bona diada COMPANYS !!!!!
Ara són les 17:43 hores del dijous 11 de Setembre: us confeso que em sento trista, he voltat pel centre de la ciutat on visc i només he trovat una, UNA estelada. I de les senyeres tradicionals, ben poquetes, tan poc ens importa el nostre país?

14 comentaris:

  1. Que sigui una bona dia i qui te que fer-ho veigui que som una nació amb una sola veu.

    ResponElimina
  2. Pinus sylvestris és l'arbre més comú a Finlàndia!

    La sardana és fàcil de mirar però molt difícil de ballar. He intentat mirar com estan fent els ballarins a la plaça de Catedral...

    L'estelada és bonic i es pot utilitzar ara. Sóc feliç sobre allò.

    I sóc tan feliç que aquesta llengua que no parlo m'hagi obert el seu món bonic i puc llegir tots els blogs! I aprengui'n més del meu país estranger favorit, Catalunya.

    Una abraçada des d'Hèlsinki!

    ResponElimina
  3. Bona diada!

    Gràcies per aquest post tan complet.

    ResponElimina
  4. Molt bona diada per tu també, i no t'oblidis dels castells, que demà, allà estarem.

    ResponElimina
  5. Bona Diada, Maria Mercè!

    (M'hauràs d'explicar com ho has fet per eixamplar el blog) :-)

    ResponElimina
  6. Hola Maria Mercè,
    Gràcies per haver posat el meu dibuix al teu bloc.
    De fet jo no sóc gaire folklòric, però aquest any, l'11 de setembre i l'Estelada, trobo que estan prenent un caire molt reivindicatiu. I de reivindicatiu sí que en sóc força.

    ResponElimina
  7. FELIZ DÍA !! felices días, feliz vida.

    Besos , reina guapa :D

    ResponElimina
  8. això del "pi de les 3 branques" ... té connotacions sexuals, oi ??? ... ho sabia !!! ... salut

    ResponElimina
  9. Jo, a casa he penjat la bàsica, com sempre les coses m'agafen als pixats al ventre i no vaig recordar d'anar a comprar-ne una d'estelada, i no volia fer "arreglos" poc lluents.

    Crec que n'he vist un parell més en tot l'edifici, i som onze porteries, clar que la meva ciutat no és famosa per ser precisament pro catalana.

    ResponElimina
  10. Bona diada, jo estic contenta, al meu petit poble, n'hi ha més que l'any passat, i la meva no hi falta, he penjat la foto al blog, per deixar-ne testimoni!

    No t'amoínis, al final, guanyarem.
    Cal tenir esperança, si no, malament rai!
    Petons, preciosa!

    ResponElimina
  11. Al lateral del meu blog t'he deixat flors. Agafa les que vulguis, petons

    ResponElimina
  12. Besos, guapa y feliz fin de semana.

    Esta semana la llevo fatal, la vuelta al cole me tiene muerta, no paro :)

    ResponElimina

sigueu respectuosos,gràcies.

Prova de seguretat

 Estic tenint problemes per a recuperar els meus escrits. Vaig intentant-ho Disculpeu