dimarts, 6 de maig del 2008

7 de Maig: PER MOLTS ANYS CARLES!



set, desitg ardent i impacient...d'amor?

maig,temps de floretes, temps d'amoretes.
maig, enramades amb qué se sol guarnir els carrers per festejar el bon temps.
cantar maigs, cançons amoroses que els galants canten a les enamorades a la finesta.
aigua de maig, miraclera com la rosada de sant joan, fa tornar maques les noies.
maig, més de casoris, temps de flors i amors......però també "si et cases al maig, ben segur que manarà la dona més que tu".

nascuts al 1942...Jimi Hendrix,Emilio Gutiérrez Caba,Stephen Hawking,Felipe González Márquez,Aretha Franklin,Iñaki Gabilondo,Paul McCartney,Terenci Moix, Lou Reed,Francesc Pi de la Serra,Martin Scorsese, Carles Casanoves(qui?).

el nombre sis, es ambivalència i equilibri, unió dels dos triangles, foc i aigua i símbol de l'ànima humana.
correspon a les sis direccions de l'espai, dues per cada dimensió, el cub té sis costats i el dau, sis números.
hi hà un sisè sentit, digali seny o intuició,el món va ser creat en sis dies (el seté es va descansar).
el sisè manament de la llei de déu prohibeix les accions impures relatives al sexe, per això es creu que el diable influeix en el nombre sis.
A l'Apocalipsi, el sis-cents seixanta sis és el nombre de la Bèstia.
l'estrella de sis puntes o de David, dos triangles capiculats i superposats, l'àntic sistema de numeració sexagesimal, els mesos, els dies, les hores, els minuts i segons.

La sisa, antic impost sobre els comestibles, correspont a la sisena part, d'aqui la paraula cisar(distreure una part d'una quantitat, qui no li ha cisat alguna vegada el canvi a l'avi quan ens feia anar a comprar el diari o el tortell els diumenges?)

ara toca matemàtiques,
us imagineu tot això dues vegades?
6 i 6 = 66 que no es el mateix que 6 més 6
6 x 11= 66 o el que és el mateix 11 vegades 6
algú que en fa 66, però de que? kilos, kilometres, anys.......

em sembla que començo a desvariejar, ara no recordo que estava buscant,......el set de maig del 1942, poder? i per que? coi no ho recordo!!!

bé, em sembla que hi posaré una mica de musica a tot plegat per que si us he de dir la veritat, no sé a que bé el post d'avui, m'he liat, es que m'he liat.


10 comentaris:

  1. 66 res el que amoina es el 666, ekl diable o potser no a d'amoinar tampoc.

    ResponElimina
  2. Hola.

    Respecte al tan manit 666, ara ens va molt bé que les tres xifres coincideixin, però en l'idioma original (arameu, grec llati? no ho recordo) els números es feien amb lletres així en realitat 666 llegit com a lletres era Rei Neró.

    Efectivament l'apocalipsi és un pamflet polític. (Què li farem!)

    De totes mane5res m'ha agradat la reflexió.

    ResponElimina
  3. P3e m01t5 any5!!??

    Maig és un bon mes per néixer. :-)

    ResponElimina
  4. Una vegada més, estic amb l'striper!!!! :)))

    ResponElimina
  5. La meva contesta per la seva llargaria la faré avui la tindràs al vespre, després d'haver-la repetit no sé quants cops i corretgit uns quants més. Però nena,com diría La Trinca, m'has tocat la fibra més íntima amb en Nat King Cole. Son les seves cançons de quant jo començava a enamorar-me i començavem amb timidesa a saber que era l'altre sexe i començavem a "arrambar".
    I això va durar fins el primer petó, encara dura...amb tota l'emoció i tendresa.
    Fins després...

    ResponElimina
  6. MENTA FRESQUETA..
    Per molts anys al Carles de part meva...66 es una molt bona edad, si señor.

    petonets per tu, i tambe pel Carles.

    ResponElimina
  7. Moltes felicitats!!!! per cert quina bona olor que fa el teu blog.
    petons

    ResponElimina
  8. Menta ò Pepermint, fas uns bloggs molt llargs i intensos i jo hem perdo. No t'havia donat les gràcies pels teus comentaris, però m'han emocionat en sobre manera,però un servidor que ja té una edad, no pot contestar de cop a tots els impulsos que una dona jove com tu m'envía.
    Saps que és la ruta 66 ?.Es una carretera que jo he tingut i tinc en projecte fer un día que va de Chicago fis a San Francisco. Per a mí es un somni a fer amb tota tranquilitat un día que no sigui de nit. Ara m'en vaig a penjar una poesía.

    ResponElimina
  9. Hola Menta Fresca,
    Quin regal d'aniversari més maco.
    He quedat entusiasmada per l'alarde del relat.
    Felicitats a tot dos !!!

    ResponElimina
  10. striper, encantador
    skorbuto, la primera vegada que vens, oi?
    victor, saps com penso i per cert no entenc P3e m01t5 any5!!??
    joan, ets molt amable
    martona, gràcies en nom del Carles, és un amic.
    moni, sigues benvinguda i espero que vinguis sovint com jo vaig per casa teva, ya sabes, a veces, pasa.
    horabaixa, dons si i es que adoro quan algú vol alguna cosa i l'ha demana, aixì senzillament, es tan fàcil i podem FER i SER tant feliços.
    Carles, n'estic tant contenta que t'hagi agradat el regal del cumple!
    CONSIDERAT PETONEJAT A CAU D'ORELLA ;)

    ResponElimina

sigueu respectuosos,gràcies.

Prova de seguretat

 Estic tenint problemes per a recuperar els meus escrits. Vaig intentant-ho Disculpeu